söndag 17 januari 2010

Rött blir till rosa

Ännu en kund kom tillbaka efter jul o nyårsfirande och ville "bli av" med de glitterröda naglarna! Eftersom hon är näst intill fixerad vid rosa (sorry Paula ;) ) så var hon redan inställd på det men visste inte riktigt vad mer hon ville göra...

Som jag tidigare sagt så är jag inne i en period där handmålade linjer över naglarna är min nya "thing" så var det mitt förslag igen!


Naglarna är byggda med Light Elegance såklart! Tippen är byggd med Cotton Candy, en superhärlig rosa färg som jag ofta använder när jag ska göra designnaglar. Funkar precis lika bra solo som ni ser! Därefter är nageln byggd med Pink Extreme och sen har jag filat till formen och handmålat linjerna med So Easy Stripe Rite, black och silver. Allt är självklart förseglat med Super Shiny!

Mycket läckert även om man ser den rosa Cotton Candy MYCKET bättre IRL!!

Nästa vecka ser ut att bli en riktigt lugn nagelvecka. Jag har mycket "egentid" inbokad då jag ska till naprapaten och på en aha-behandling. Går till naprapaten var 3e vecka eftersom jag råkade ut för en bilolycka den 5 februari 2000. Herrejösses, det är 10 år sedan om dryga 2 veckor!!! Vad tiden går fort!!

Aha-behandlingar och ansiktsbehandlingar ska alla som har tid och råd försöka gå på! Man blir av med oönskade pigmentförändringar, tex de som uppstår vid graviditeter och som gjorde att jag såg ut som en tvättbjörn efter mina 2 pojkar! Man blir även slät och "ung" i hyn så det är BARA positivt. Ansiktsbehandlingarna går jag på bara för att få rent hyn från det slipdamm som naglarna ger ifrån sig när man gör en fyllning. Dammet är så fint att det lätt täpper till porerna och orsakar acne. Därav har de flesta, hoppas jag, munskydd när vi filar era naglar!! (vill inte få ner DET i lungorna)

Hoppas ni får en underbar vecka!

- Cecilia

3 kommentarer:

  1. Hm... det där med munskydd... lalala... jag SKA bättra mig :-),
    Du gör helt rätt, man ska unna sig, man kan inte bara jobba och jobba hela tiden utan att unna sig.

    SvaraRadera
  2. Sicka snyggingar!! =)

    Hmm.... då kanske fildammet är boven till mina nya plitor och inte mitt foundationbyte... *fnular*

    SvaraRadera
  3. låter mysigt och ja ska bättra mig med munskydd

    SvaraRadera