måndag 1 november 2010

And then there where none...

Vilken läskig känsla det är när tiden bara springer iväg, känns som om någon stulit 5 timmar/dygn för mig!

I fredags hann jag vara på jobbet i exakt 1 timme och 43 minuter innan dagis ringde - andningsbesvär på lillen, igen.
Hann i varje fall bevittna när kollegan gick in till VDn och sade upp sig - samma VD som surat som en 5-åring de senaste 10 dagarna efter att JAG sade upp mig. Japp, nu blir det tomt på ekonomiavdelningen. :-D

Fredag kväll bjöd på underbart besök med härlig mat, årets första glögg (supergod med saffranssmak) och så det traditionella firandet av ännu en vinst i TP - ja, för tjejlaget alltså!! ;-)

Lördag bestod av Eskilstunabesök även om dom blev lite sena. Mannen i familjen lyckades nämligen tanka bensin... i dieselbilen! Ha ha ha! (fortfarande hysteriskt skoj, så här några dagar senare!)

Söndag - precis som Gud ville, vilodag. Började dock dagen löjligt tidigt eftersom barnens "vintertidknapp" var ur funktion och orsakade detta driftsfel.

Vårt dekoder-kort har pajat vilket innebär noll tv-kanaler (nej, 1an 2an och alla andra skräpkanaler gills inte). Jag vet i varje fall en familjemedlem som kommer åka för att personligen hämta ut det nya innan Barca-matchen i morgon! Själv fick jag tröstäta godis som kompensation för kvällens uteblivna CSI-avsnitt.

Började för övrigt veckan med att jobba över 3,5 timmar också. Brukar inte klaga men jag är löjligt omotiverad och när det är pga IT-prylar blir jag galen! Tyvärr ser morgondagen inte direkt ljusare ut menmen, nedräkning pågår. 14 arbetsdagar kvar...

Hoppas just du har haft en fantastisk helg och får en underbar vecka!!


- Cecilia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar