torsdag 5 november 2009

Bilder, men ingen dator

I måndags fixade jag till mina egna naglar och passade på att fota min ena tumnagel steg-för-steg. Tänkte det skulle vara skoj att se hela proceduren från "scratch" ! Min tumnagel var även den exemplariska modellen då jag slog i den för ca 2-3 veckor sedan så den har ett stort vitt märke över nagelbädden.

MYT: Vita fläckar på nageln betyder kalcium/kalk brist... Nej, stämmer INTE. Den vita fläcken uppstår när du klämmer dig/slår i nageln och det bildas luft mellan 2 keratinlager. Nageln är nämligen uppbyggd av ca 100 keratinceller (tånaglarna ca 150) som plattas till ju längre ut nageln växer. Den vita fläcken måste alltså VÄXA BORT, inte drickas bort av mjölk...


(lånad från internet, inte privat bild)


Åter till min tumnagel. Jag fotade som sagt detta men hade inte orken att lägga ut bilderna på bloggen samma kväll och på tisdagen blev det sent med kunder och i går när mina kunder hade gått hem och jag var taggad till 1000 för ett blogginlägg visade det sig att Liverpool-matchen visades på en kanal vi inte har i vårt utbud så då köper Daniel matchen via internet... PÅ NAGELDATORN! Grrr....

I kväll har vi barnvakt och middag på Ulriksdals Wärdshus på schemat så ni får snällt vänta till i morgon innan ni får se några fler bilder!

2 kommentarer:

  1. På datorn som jag har betalt ja=)

    Med andra ord så är jag den ände som sett ditt nya nagelset..

    SvaraRadera
  2. HA HA HA! Vafan gör DU här!? Försvinn!

    Nja, mina kunder i tisdags och onsdags såg dom ju... och alla på jobbet... och min frisörska och fd nagelterapeut och... och...

    LOVE YOU!

    SvaraRadera