måndag 23 november 2009

Sjukt barn

I dag är det VAB för hela slanten och direkt efter lunch ska jag ha ett telefonmöte med Vincents astmaläkare på lung- och allergikliniken på Astrid Lindgrens Barnsjukhus. Båda våra grabbar är astmatiker men i höst har vi varit otroligt befriade från sjukhusbesök! Förra hösten/vintern var vi inlagda varannan vecka i 3 månader! *suck* Men skam den som ger sig, i år verkar det bli bättre!

Eftersom barnen ALLTID kommer i första hand blir det inga naglar varken i dag eller i morgon. Vill inte smitta mina kunder med vad-det-nu-är-Vincent-har ELLER utsätta honom för ytterligare infektion.

Min bästa vän just nu är en Aiolos Albatross (bilden) som hjälper till att vidga grabbens luftrör så medicinen når ner till lungorna. Önskar ibland bara att vi hade en syrgastub hemma, då skulle vi kunna inhalera honom tätare och medan han sover. Aiolosen är väldigt högljudd så inget smygandes där inte!



Ta hand om er i höstregnet! Själv får jag hemleverans av lunch! Min fantastiska man kommer hem med Thai-mat!

- Cecilia

1 kommentar: