söndag 29 november 2009

Helg = jobb

I bland är man inte alltid ledig bara för att det är helg. Både i går och i dag har jag haft finbesök från Eskilstuna och i morgon kommer 2 kunder till!
Måste säga att det är ganska smickrande att vissa kunder (har 6 stycken) åker ända från Eskilstuna för att få sina naglar fixade av just mig!! Det är trots allt 26 mil tur och retur!!

Kommer ni i håg dessa naglar!? Dom som skulle till Thailand...

Ja nu har dom varit där i 2 veckor och så hemma i 3 och hur såg dom då ut efter totalt 5 veckor varav 2 i saltvatten...? Jo, så här!


Inga släpp men en låååång utväxt.

Eftersom vi närmar oss jul så ville vi använda oss av den nya röda glittergelén som LE har släppt. Fast riktigt jultema såsom granar och snögubbar kände hon inte för så det fick helt enkelt bli tigerrandiga med svart och silver!


Sen har vi kära svärmor som den här gången bytte ut sina svarta och rosa naglar mot Salmon och Ice Blue, också de från LE's nya glitter serie.


Inte illa val för en tuff tant i 72-års ålder!

Min äldsta kund i dag var över 80 år gammal och valde silverglittriga naglar till bröllopet hon ska till nästa helg. Hoppas VERKLIGEN att jag blir lika fantastisk i den åldern!!

- Cecilia

4 kommentarer:

  1. Kan bara meddela att varenda kassörska jag råkat på idag har kommenterat mina naglar......vilken glans o lyster....o jag är såååå nöjd! Tackar

    SvaraRadera
  2. Fan vad fint gumman! Du är verkligen grym.
    Hoppas du mår bra!

    Puss,
    fisen

    SvaraRadera
  3. KLART du kommer bli en panter-tant med glitter och deko-naglar vid 80 ;) du och jag!
    Duär så duktig och fin att vem som helst skulle åka 30 mil för din skull.
    puss pullan

    SvaraRadera
  4. Fasen vilka coola damer, och vid den åldern som 80, helt otroligt!
    Kul att hitta hit!
    Jag har precis utbildat mig till nagelterapeut, jag har examen på lördag!
    //Katti

    SvaraRadera