fredag 4 juni 2010

IT-nörd - nej, inte idag heller...

Åh vad jag önskar att jag var bättre på att hantera redigeringsprogram!
Tänk vad mycket snyggt det går att göra när man hanterar HTML och allt annat som det nu heter.

Fick tips om att använda Picasa som bildredigeringsprogram eftersom jag inte förstår mig på Photoshop. Ett mycket behändigt program må jag säga men jag har lite problem med att klura ut vart albumet lägger sig, vad det är jag länkar och hur jag smidigt lägger in fler bilder varteftersom... hmm, nåja, det kommer väl det med antar jag!

Är gräsänka i helgen och mår sisådär. Vaknade med feber och ont i halsen. Gör ont att svälja och är lika hes som en 150-åring som rökt röda Prince - utan filter - de senaste 135 åren... tänker i varje fall ta tillfället i akt och lära mig ALLT om Picasa och sen jäklar hoppas jag på lite roligare före/efter bilder och finare inlägg!

Har börjat lite smått med att skapa flikar för Prislista och Galleri. Alltid nåt liksom!

Ja ja, mer goa inlägg i helgen hoppas jag! (och finare!!)

Kram på er!


- Cecilia

2 kommentarer:

  1. Det är ju kanon, övning ger färdighet!
    Du kan passa på att fråga mig massor när jag kommer över till dig lite längre fram ;-)
    Iaf om Picasa, själv använder jag wordpress, både till bloggen och till min hemsida. Mycket smidigt!

    SvaraRadera
  2. Krya på dig tjejen.
    Kan inte assistera vad gäller Picasa, eftsom jag inte använder det själv. Fick tipset från en annan kär bloggare (Åsa), http://secondtime.blogg.se, som använder det och är supernöjd. Om du undrar över nåt, kan du dyka in där och fråga och alltid hälsa från mig.

    SvaraRadera