söndag 17 oktober 2010

Baka baka liten kaka

Igår hade vi städdag i föreningen. Kul på ett sätt, det blir verkligen fint och det går alltid fortare när man är flera samtidigt som det är kallt, tråkigt och jobbigt. Men men, nu är det avklarat och barnen älskar korvgrillningen som följer när dagen är avslutad.

Efter en hel dags städande gick vi in och bakade lite kakor à la Vincent. Mjölkfria dvs.



"Karuseller" hette dessa men med facit i hand tror jag nog att lilleman ock jag kavlade dom för tunna... Äsch, dom var goda i varje fall!



"Drömmar" gillar väl alla hoppas jag!?! Gick hem hos övriga familjen i varje fall!

Skulle ha bakat kanelbullar också men mjölet tog slut så det får bli en annan gång!

Kom över och fika nu!! ;-)


- Cecilia

3 kommentarer:

  1. Drömmar är klassiker som jag alltid fick hos moster när jag var liten de smälter i munnen.. ahh!!!

    SvaraRadera
  2. De ser verkligen smaskiga ut. Du är så duktig.
    Själv så har jag surfat på naglar.... Hittade en spännande sida www.nail4you.se Känner du igen den? De hade en hel del snygga dekorationer. Hoppas att din helg har varit bra.
    /Fia

    SvaraRadera
  3. sv:
    Ja jisses vad mycket bak det blev men jag skäms sååå när det är fixadax och minsta killen får torra mariekex eller gurkstavar...
    Tror inte att jag har varit inne på den sidan men ska ta mig tiden någon kväll och klickar runt lite - om inte annat så för inspiration!
    Helgen var mycket hektisk men kalasbra! Hoppas du får en toppenvecka, Fia! KRAM

    SvaraRadera