lördag 9 oktober 2010

Nu var det ett tag sedan jag laddade upp "riktiga" bilder så det fick bli ett collage!

Lovade att fota ett par vita fransk-naglar för en gångs skull så japp, dom är med! Om man vill piffa upp sin vita fransk lite så tycker jag att det är superläckert med en smal sträng av en färg i mitten - det är fortfarande stilrent men med en härlig effekt!

Posted by Picasa

Jag gav mig på en handmålad fjäril också... Riktigt nöjd då det var extremt svårt att få till det med nagellack istället för vattenfärg som det var på utbildningen. Lacket torkar oerhört fort samt att det inte riktigt går att få den flytande känslan utan det blir mer klumpigt. Svårt att förklara men ni förstår nog.

Dom bruna naglarna är en egenblandad färg. Jag tog Vampira och Sand by your man och mixade 50/50. Läcker färg som påminner om nougat! Me like!

I helgen ska minsta killen till tandläkaren för första gången och jag tvekar inte en sekund på att vi får "bakläxa" på faktumet att han fortfarande har napp. Han är 3 år gammal och vi fick samma kommentar med storebror så jag är inte det minsta orolig - han gav nämligen napparna till tomten (jorå, han finns!) och det ska vi se till att lillen också gör!

Nu är det äntligen helg och jag hoppas det fina vädret håller i sig - då blir det nämligen lite svampplock!!


- Cecilia

5 kommentarer:

  1. Du är så duktig du!
    Gillade din fjäril, superfin.
    Vad är det för spännande saker på g den här veckan då??

    SvaraRadera
  2. sv:
    Nä du, i den zonen ligger jag inte. Snarare i farozonen till att bränna ut mig....
    Men det har jag gjort förut och tänkte undvika det den här gången. Man lär sig ju känna igen signalerna, gäller bara att göra det i tid ;-)

    SvaraRadera
  3. Jag blir alltid imponerad av din konstnärliga ådra.

    SvaraRadera