tisdag 19 oktober 2010

Bra start i varje fall...

Vilken dag...!

Mannen ligger hemma och ojar sig med sin penicillinkur så det var ensam-är-stark-morgon hos Fam Myrbäck. Picknick för minsta killen med tillhörande packning, någon tattare som fått stopp på bilen så ett körfält var avstängt till jobbet = gigantiska köer. Väl inne på jobbet så var controllern på besök och förpestade tillvaron.

Eftermiddagen var dock magisk!! Oj oj oj, vad spännande det är!

Kvällen då? KATASTROF! Medan Vincent badar ska jag förbereda maten, pizza stod på Caspers önskelista så pizza skulle det bli! Mitt i allt fixande av tillbehör (så barnen kan kombinera sina egna små portionspizzor) plingar det på dörren och en kille vill sälja tulpaner för någon resa. Fine tänker jag och köper 2 buketter. Ska hämta pengar i skåpet när ett hyllplan lossnar och 6 stora ölglas, modell dyra, anfaller! 2 räddade jag med karatesnabba reflexer men 4 dog... i händerna på mig! Skriker åt barnen att hålla sig undan, svär och spottar och hämtar sopkvasten i förrådet. Upptäcker att jag skurit mig i handen (antagligen i mitt patetiska försök att rädda i varje fall 1 glas) och blodat ner på både dörrar och väggar. Det är glas i maten, bland räkorna som ligger framme för att tina och ÖVERALLT! Fans jävla skit.

Nu kan man tycka att det räcker här men Gud hade andra planer för mig så jag avslutar kvällen med att bränna mig i gommen på pizzafan så det blir en stooor blåsa som äckligt nog även har mage att spricka... Stor suck!

Nåja, nu är dagen äntligen över och risken för att taket ska ramla ner över mig bedömer jag som relativt liten trots allt.



- Cecilia

4 kommentarer:

  1. Men hoppsan då.... vilket nog är det minsta man kan säga :-(
    Ny dag idag, nya tag, som dom säger ;-)

    SvaraRadera
  2. Men guuuuud va jobbigt, tur att man inte har sånna dagar för ofta!

    SvaraRadera
  3. Önskar dig en bra mycket bättre dag.
    /Fia

    SvaraRadera
  4. Oh shit vilken dag du hade i går, lät defintivt inte kul alls, din fredag den 13:e var en tisdag den 19 okt :-)

    Jaa absolut FÖLJ med till Usa Cecilia!! skulle faktiskt inte ha ngt emot det, det är dödstråkigt åka flyg långt ensam, så sällskap vore nice, du får snacka med maken o se till han tar hand om barnen och ta ut pengar på banken o följa med.. komsi komsi så har vi ju gott om tid att träna tsp också hihi!!

    Jaa nu är pappa hemma igen sen i lördags o han verkar glad, han fick en avslut och hann både ta farväl vid dödsbädden och sen vara med på begravning, Grekland begraver alltid sina inom 2 dagar så det e brått..pappa hade aldrig hunnti om han varit härhemma just då.

    Kramis

    SvaraRadera