söndag 17 oktober 2010

Härliga söndag

Idag tog äldsta killen och jag en tur till skogen - jag för svampen och han för björn och indianer! (jodå dom finns... här... i Stockholm...) ;-)



En ynkaste stekpanna med svamp och varken en björn eller indian i sikte... Skräpskörd med andra ord!

Väl hemma igen så fortsatte mitt bakande och efter att ha kickat iväg mannen till affären för mer mjöl och margarin så blev det en omgång Schackrutor



och en omgång kanelbullar och vaniljbullar!



(Mini till barnen)



(och normala till oss äldre)

Nu har jag fyllt frysen till max - det borde räcka en vecka eller två!

Nu ska kvällen avnjutas med ett avsnitt av The big bang theory - världens roligaste komedi!

Förresten, ni passar väl er för alla tjuvar - det är nämligen på natten som dom stular... (Casper 6 år, frågar om vi är trygga inatt)

- Cecilia

5 kommentarer:

  1. Hälsa Casper att det gick bra i natt, inga tjuvar som stulade något....
    /Fia

    SvaraRadera
  2. Oj vad flitig du är!
    Bakar, städar och plockar svamp. Dessutom hinner du blogga massor oxå!
    Duktig är du.
    Själv hinner jag inte nånting...men det ordnar sig :-)

    SvaraRadera
  3. Ja Du energiska dotter, vad Du håller på. Hinner Du vila??
    Vi måste nog ses snart......(ser gott ut!)

    SvaraRadera
  4. ojoj har du bakat mer, å har du varit en flitig baktant i helgen! :)

    I vilken skog finns det indianer och björnar måtro ;-) kram

    SvaraRadera
  5. fy fasiken vad mysigt.. jag vill vara med. jag vill också äta kakor och gå skogspromenad med dig. när baby när?

    SvaraRadera