måndag 5 oktober 2009

Årsdag

Idag är det exakt 1 år sedan jag tog min examen i nagelskulpturering! Jag har gått en SANSA-godkänd utbildning i Light Elegance gelé och en superbra och prisvärd utbildning i detta märke hittar ni hos Karin Schön . Nu hade jag visserligen äran att gå den via GiaVassa Tassar som ligger vid S:t Eriksplan. Utbildningen är mycket seriös och även efter avslutat utbildning har man mycket bra kontakt med både lärare och ägare! Det blir en härlig gemenskap eftersom klasserna är relativt små och tack vare utbildningen hittade jag Sylvassa Vera , vi gick nämligen utbildningen tillsammans, så grattis gumman på 1-års dagen!

Känns lite snopet att inte ha något nytt angående naglar att berätta men idag är det full fokus på mina små vilddjur. Bättre upp blir det i morgon, då har jag 2 kunder!

Ni glömmer väl inte att smörja naglar o nagelband extra noga i dessa virustider då alkogel (handsprit) torkar ut väldigt mycket!! Lägg gärna en extra vårdande droppe UNDER nageln så förhindrar ni "sugrörsnaglar". (när nageln viker in hörnen mot varandra pga torrhet och liknar mer o mer ett sugrör)

På återseende - Cecilia

5 kommentarer:

  1. Sugrörsnaglar... kan inte ens föreställa mig hur sådana ser ut..!?

    Kram J
    (ja, jag är noga med att olja och smörja...)

    SvaraRadera
  2. *skratt* Nej, just det... Ingen aning, va!?

    SvaraRadera
  3. Tack detsamma min Cissi <3

    SvaraRadera
  4. Stort grattis till bloggen vännen! Den ser riktigt fin ut med alla bilder och rosa text. Du är så duktig så! Kram

    SvaraRadera
  5. Tack gumman! Ska bli riktigt skoj, hoppas bara att jag kan lägga ut tillräckligt mycket bilder för att folk ska tycka det ofta visas något nytt och spännande! Kram

    SvaraRadera