torsdag 8 oktober 2009

Internet spökar och foten likaså

Vi har ett litet internetspöke här i hemmet... Oftast fungerar vårt trådlösa internet men ibland, som de senaste dagarna, måste man ha fast lina för att rulla runt cirkusen. I-landsproblem, jag vet! Men dock lika irriterande när man är förpassad till köksbordet istället för mysiga soffan.

Jag fastnade för löpning för ca ett år sedan och tog i våras mitt springande till en helt ny dimension, allt tack vare The running duck , en kollega på jobbet. Hon går även under smeknamnet "Orienteraren" eftersom hon tävlat och tränat orientering och kan springa i evigheters evigheter utan att bli trött... Lite mer än vad man kan säga om mig.

Fördel - får superbra peppning och varierad löpning
Nackdel - har utvecklat en inflammation i vänster fot som leder till stressfraktur om man inte får bukt på den.

Ja, så nu haltar jag runt med en krycka och knaprar Voltaren, precis som en pensionär... inte riktigt vad jag hade tänkt mig. Inget illa om pensionärer men jag har ju inte ens fyllt 30 än!

Berätta gärna om ni mår lite dåligt ni också, känns så skönt att inte vara ensam!

- Cecilia

2 kommentarer:

  1. Åh Cissi, du behöver ju bara tänka på mig så känns nog foten lite bättre. Orkar inte ens rada upp mina inflammationer för då tröttnar du på att läsa:) Men voltaren brukar göra susen fast inte i musen:)

    Puss
    Gissa vem... jo din reumatiska och nagelbitande vän.

    SvaraRadera
  2. Åh min älskade lilla KNAT-mamma!
    Gissa om jag ska göra naglar på dig när du börjar jobba i Sollentuna igen och finns i min närhet VARJE dag!!! Puss på dig, älskling! <3

    SvaraRadera