tisdag 20 oktober 2009

Jag höjer ett varningens finger...

...för alla dessa gör-det-själv-kit som finns att köpa. Självklart är det fritt fram att prova dom billigare alternativen som hemma-kit av olika slag erbjuder, jag har själv gjort det, men tänk er för innan ni limmar och filar!


(Jag har stulit följande bilder av Keit Olssons blogg på nagelforum . En superduktig tjej med mååånga snygga set av naglar bakom sig, hoppas du inte misstycker Keit.) (Observera att det INTE är Keit som orsakat skadan utan kunden själv!!)


Det är klart att det kostar mer att gå till en utbildad teknolog/terapeut men allvarligt... är det inte värt det!?!? Kan tänka mig att mörkertalet är enormt stort på den här typen av åkomma...

Det finns massor utav bloggar som promotar hemma-kit och åter igen, jag har själv utsatt både mig själv och min älskade mor för både nagelsmycken, akryl-kit och annat bling-bling, men testa er fram med sunt förnuft!

Det finns otroligt mycket att tänka på INNAN man bygger naglar och alla ni som någon gång har varit på EN RIKTIG salong vet hur noga det är med munskydd, skyddshandskar, desinfektionsmedel och andra "säkerhetsåtgärder", för att inte tala om hur viktigt det är att kunden tvättar och borstar naglarna innan behandling!!

Så, nu känns det bättre... :)

Ta hand om dig och dina naglar - Cecilia

4 kommentarer:

  1. AJ,aj.........såg verkligen inte trevligt ut!
    att det kan bli så, läbbigt.....................Tur att jag har mitt lilla proffs!!!!

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte annat än att hålla med!

    SvaraRadera
  3. Läskiga bilder och jag håller med i allt du säger. Sköt om dig!!

    SvaraRadera
  4. Usch, det där såg riktigt ont ut!

    SvaraRadera